Uptime Elastix, de cloud business unit van Uptime Group, biedt verschillende clouddiensten aan zijn klanten aan: Infrastructuur as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) en Software as a Service (SaaS). Daarvoor huurt het bedrijf ruimte in twee data centers van LCL. In de vestiging in Diegem brengen ze bijvoorbeeld de hele IT van een bouwgroep onder in een cloudoplossing. Vanuit het LCL data center in Aalst voorziet Uptime Elastix zijn klanten van Disaster Recovery as a Service (DRaaS).

“Onze cloudomzet is in 2016 met 70 procent gestegen”, zegt Erlend Schenkels, Cloud Business Manager bij Uptime Elastix. “Om die groei te kunnen ondersteunen en onze klanten van cloud services te kunnen blijven voorzien, gingen we op zoek naar een extra datacenter. LCL behoort tot de datacenter-top in België. Via hun drie locaties in België met één centraal aanspreekpunt, kunnen we ons aanbod verbreden en blijven de data in ons land. Het grootste voordeel van onze samenwerking is de ‘carrier-neutraliteit’ van LCL, zo kunnen we met verschillende internet service providers werken”, aldus Schenkels. “Daarnaast is de ISO-certificering van LCL van belang om onze klanten met zekerheid duurzame en veilige diensten aan te bieden.”

Laurens van Reijen, Managing Director van LCL: “Wij zijn heel tevreden met Uptime Elastix als klant. De bedrijven van de Uptime Group zijn zeer ondernemend. Ze besteden veel aandacht aan certificatie en opleiding, en dat past goed bij het DNA van LCL. Ook het uitgebreide cloudaanbod en het feit dat ze een volledig aanbod hebben binnen de Belgische landsgrenzen is belangrijk, zeker in het kader van de General Data Protection Regulation (GDPR). Bedrijven moeten immers weten waar hun data zich bevinden.”
 
Deel deze pagina: