Wat heeft jouw voorkeur?

Het heeft enige tijd gekost om bedrijven te overtuigen om naar de cloud te migreren - en er is nog steeds een bepaald percentage dat dit nog niet heeft gedaan. Ze vertrouwden hun applicaties niet helemaal en gegevens zouden veilig zijn. Maar nu veel bedrijven - groot en klein - de voordelen van de cloud zien, krijgen we het tegenovergestelde probleem: er is teveel vertrouwen.

Mensen abonneren zich op cloudservices die pinda's betalen, maar geen apen verwachten
Een paar jaar geleden hadden we een duidelijke casus die het verschil aantoonde. Een groot datacenter werd getroffen door bliksem. Als gevolg hiervan zagen de klanten van het datacenter het licht. Het datacenter heeft wat klantgegevens verloren. Ze wezen hun klanten erop dat het hun eigen schuld was. Het is de verantwoordelijkheid van de klanten om de nodige voorzorgsmaatregelen te nemen om hun gegevens te beveiligen, niet de rol van de cloudprovider om dit te doen, aldus de autoriteiten. Dus deze klanten begonnen zich te realiseren dat een selfservice cloud niet helemaal betekent dat services zijn inbegrepen. Integendeel zelfs. De media meldden dat de oproepen van de klanten niet werden beantwoord. Of er letterlijk niemand was of liever dat ze helemaal geen service hadden gepland en daarom de oproepen niet zouden beantwoorden: de klanten werden in de kou gelaten.

Mensen willen echt bedrogen worden, niet?
Denkt u echt dat betalen voor cloudruimte met een creditcard en zonder persoonlijk contact u dezelfde service zou bieden als wanneer u koopt bij een echte persoon die naar uw behoeften heeft geluisterd? Ik denk van niet.

Wanneer u bij een cloudprovider koopt, kunt u daadwerkelijk iemand bellen en uw specifieke behoeften bespreken. Deze cloudproviders hebben doorgaans aangepaste functies. En het feit dat je met iemand kunt praten, betekent echt dat je ondersteuning kunt krijgen, in tegenstelling tot de situatie waarin er niemand is die je kunt bellen, zodat niemand naar je behoeften kan luisteren en je kan ondersteunen. Er zijn tal van serviceproviders in de cloud: Joos Hybrid, Nucleus, Proact, Sentia, Tobania, om maar een paar te noemen.

Er zijn geen wonderen, sorry ...
De salarissen van mensen vertegenwoordigen bepaalde kosten. Als u met iemand wilt kunnen praten, aangepaste functies en / of ondersteuning wilt krijgen, gaat het om een ​​persoon en een salaris, dus u betaalt de prijs. Als u goedkoop cloudruimte koopt, betekent dit dat er geen menselijke tijd is inbegrepen. Ben je akkoord gegaan met een standaardaanbieding? Bekijk het wanneer u uw bestelling wilt wijzigen. Dat betekent ook service.

Bij LCL hebben we veel bedrijven, overheidsorganisaties en systeemintegrators die cloudservices nodig hebben. We horen veel verhalen over cloudaanbiedingen die niet-transparant, niet-schaalbaar en financieel onvoorspelbaar zijn als je eenmaal buiten staat waar je in eerste instantie voor hebt getekend. Als u koopt in een standaard, goedkoop aanbod en u wilt opschalen of opschalen, bent u afhankelijk van uw leverancier. En omdat er niemand is die je kent, is er niemand om je eerlijk te bespreken? Waarschijnlijk geeft niemand echt om de maandelijkse omzet. Betekenis: tenzij je in de standaardstroom past en alles goed gaat, is het plug-and-pray-tijd. Met wat pech ben je genaaid.

Een datacenter is een ecosysteem
Wanneer u een echt datacenter kiest, met name een met een customer intimacy-strategie zoals LCL, komt u in een ecosysteem. U hebt toegang tot alle cloudproviders die u zich kunt wensen, de anonieme ‘selfservice’ en de ‘service inbegrepen’. We zijn er om u te adviseren en te begeleiden. We willen uw behoeften begrijpen en ervoor zorgen dat u de oplossing krijgt die geschikt is voor u. Omdat dat de enige manier is om waardevolle langdurige partnerschappen op te bouwen. En zoals we onze klanten kennen, zorgen we ervoor dat ze blijven!

Deel deze pagina: