Juni 2017

Carrier news
 

Op 18 mei vond naar jaarlijkse traditie LCL’s Carrier Event plaats in Dilbeek. LCL nodigde de verschillende telecomoperatoren uit om te netwerken en de trends op de markt te bespreken. Het hoogtepunt van de avond was voor velen de uitreiking van de ‘LCL Carrier Awards’. Maar het Carrier Event zorgt er ook steeds weer voor dat iedereen meteen mee is met de laatste nieuwe ontwikkelingen in carrier-land, zoals de On Demand Service van Colt en de DDoS Mitigation-oplossing van GTT.
 

Colt – On Demand Service

Colt lanceerde een nieuwe dienst voor realtime en softwaregebaseerde connectiviteit. De disruptieve On Demand-technologie laat klanten toe om in real time ethernetdiensten van het Colt IQ Netwerk te boeken. Concreet wil dat zeggen dat klanten via een portal een netwerkconnectie kunnen bestellen en meteen geleverd krijgen. Ze kunnen zelf op elk moment beslissen om de bandbreedte van de connectie met de aangesloten bedrijven, data centers en cloudproviders te verhogen of te verminderen. Bovendien is de klus op enkele minuten geklaard.

Een vereiste is de aanwezigheid van een Colt-fiberverbinding, zoals bij LCL. Op dit moment zijn er een 700-tal data centers en een 19 000-tal bedrijven aangesloten op Colt fiber en beschikbaar voor de On Demand Service, nationaal en internationaal. Er wordt gewerkt aan een uitbreiding van de On Demand capaciteit van maximaal 1 GB naar maximaal 10 GB.

Meer info? Contacteer Peter Coppens bij Colt

 

 

GTT – DDoS Mitigation Service

GTT breidde recent zijn Managed Security suite uit met een DDoS (Distributed Denial of Service) Mitigation Service, een oplossing die bedrijven beschermt tegen kwaadaardig internetverkeer. DDoS-aanvallen zorgen er immers voor dat bepaalde diensten niet meer beschikbaar zijn. De DDoS Mitigation dienst voorziet in geautomatiseerde, realtime detectie en beperking van de aanval. De service zorgt er ook voor dat het internetverkeer van een getroffen bedrijf weer opgeschoond wordt. Zo wordt de continuïteit en de veiligheid van de bedrijfsactiviteiten van klanten gewaarborgd.

Via een portal krijgen klanten inzicht in het netwerkverkeer en toegang tot gedetailleerde rapporten over de aanval. Er is een standaard, ‘always-on’ optie voor onmiddellijke en proactieve filtering of een ‘on-demand’ oplossing beschikbaar.

DDoS-aanvallen worden steeds groter, gesofisticeerder en frequenter. Een aanval brengt vaak onvoorziene kosten en reputatieschade met zich mee. Ook de recente cyberaanvallen tonen aan dat een degelijk disaster recovery en business continuity plan niet overbodig is.

Meer info? Contacteer Hans Declercq bij GTT

 

 

LCL, uw partner voor data center outsourcing