Wilfried Landsheer (60) wordt sales manager bij LCL om groei aan te houden Business development team verder versterkt met ervaren IT-professional Lut Wilms

Als sales manager maakt Wilfried Landsheer deel uit van het directieteam van LCL, is hij verantwoordelijk voor de organisatie van de sales-activiteiten en heeft hij de leiding over het business development team. “LCL is een bedrijf in voortdurende groei”, zegt Landsheer. “We behoren nu tot de top drie van de datacenters in België. Om die groei te kunnen voortzetten, hebben we een stevige klantenbasis nodig, daar wil ik mijn steentje aan bijdragen. LCL staat voor hoogtechnologische en hyperbeveiligde datacenters, ik wil dat vertalen naar toegevoegde waarde voor de klant.”

“LCL heeft ook een unieke positie in het datacenterlandschap door haar klantgerichte aanpak”, zegt Laurens van Reijen, Managing Director van LCL. “Wij kennen onze klanten en denken met hen mee naar de beste oplossing. We willen hen ondersteunen in hun groei en op die manier groeit LCL mee. We hechten dan ook belang aan ervaring bij onze medewerkers. Met de aanwerving van een 50-plusser voor business development en een 60-plusser voor sales management, hebben we hopen ervaring in huis om onze groei-koers verder te zetten.”

Daarnaast valt LCL op als bedrijf in de IT-sector dankzij het aantal vrouwen die er werken. Uit cijfers van het Uptime Institute (april 2018), een internationale onafhankelijke datacenter-adviesorganisatie, blijkt dat vrouwen ondervertegenwoordigd zijn in de datacenterindustrie. In de meeste bedrijven in de sector werkt er namelijk minder dan 5% vrouwen. “Met de aanwerving van Lut Wilms komt het percentage vrouwen in ons team op meer dan 35”, gaat van Reijen verder. “Dat is vrij bijzonder in de IT-wereld en daar zijn we dan ook trots op.”

“Ik werk graag voor uitdagende bedrijven waar het nog mogelijk is om een deel van de markt te veroveren”, zegt Wilms. “De datacenters van LCL zijn niet gebonden aan carriers, system integrators of managed service providers, die de IT-infrastructuur van onze klanten beheren. Daardoor zijn er altijd meerdere partijen betrokken. Die relaties moeten ook beheerd worden: we willen zowel voor de eindklant als voor andere partijen een meerwaarde betekenen.”

Wilfried Landsheer: 40 jaar ervaring in IT
Landsheer heeft meer dan 35 jaar ervaring in sales management. Hij begon zijn salescarrière in de verzekeringswereld en kwam via een telecomproject in de IT-wereld terecht. Landsheer was onder andere aan de slag als sales director voor de financiële sector bij EMC² en Getronics. Daarnaast oefende hij verschillende internationale sales management functies uit, onder meer in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Landsheer heeft ervaring met het management van internationale, multiculturele teams en klanten. Als general manager van Systemat Digital Hub had hij de leiding over een veertigtal mensen. Daar had hij ook zijn eerste contacten met LCL. Daarna ging Landsheer als zelfstandige verder in strategische sales consulting.

Lut Wilms als business developer
Ook Wilms heeft een uitgebreide ervaring in de IT-sector. Ze begon haar carrière als sales & marketing engineer bij Toshiba. Daarna ging Wilms onder andere aan de slag als channel & distribution manager bij Intel, als country manager bij PSINet (nu Interoute) en later bij Novell en als channel manager bij Wordline.

Wilfried Landsheer, sales manager bij LCL                   Lut Wilms, business developer bij LCL