Nieuwe medewerkers bij LCL om groei te ondersteunen

Met de aanwerving van Wim Boschmans als Marketing and Communication Manager wil LCL haar commerciële strategie versterken en de interne en externe communicatie verder ontwikkelen. Daarnaast wil LCL sterker inzetten op evenementen. Boschmans heeft een uitgebreide achtergrond als marketing- en communicatieprofessional, ook in de technologische sector.

Boschmans heeft als uitdaging om de perceptie van wat een data center is bij te stellen. “Mensen hebben vaak een onjuist beeld over wat een datacenterbedrijf juist doet en niet doet”, zegt Boschmans. “Mijn grootste uitdaging is om dat de wereld uit te helpen. Data centers zijn in de eerste plaats een hyperbeveiligde omgeving, waar klanten hun servers kunnen stockeren. Door technologische ideeën om te zetten naar verstaanbare taal, kunnen we de toegevoegde waarde van LCL duidelijk verwoorden.”

Uitbreidingen data centers: Antwerpen en Diegem
Onlangs breidde LCL haar data center in Diegem uit met een tweede meet-me-room. Dat is een ruimte in een netwerkneutraal (of carrier neutral) data center, waar verschillende telecomoperatoren hun netwerkverbindingen aan elkaar of aan bedrijven kunnen koppelen. Daarnaast heeft LCL uitbreidingsplannen in haar data center in Antwerpen. De bedoeling is dat er een extra datazaal bij komt van 200 m², naast de twee bestaande zalen. De ruimte zal ook voorzien worden van de nodige nieuwe systemen (generator, UPS’en, branddetectie, airco etc.) en een extra sas om de veiligheid te verhogen.

Om die uitbreidingen te ondersteunen versterkt LCL ook haar technische team. Als Field Engineer staat Bart Liessens in voor de technische installaties in de drie data centers van LCL: kabels aanleggen, nieuwe patches voorzien of oude wegnemen, technische ondersteuning voor klanten,…. Liessens heeft al meer dan 10 jaar ervaring in de datacenterwereld.

De nieuwe Facilities Engineer, Floris Smits, verzorgt mee de dagelijkse organisatie van de drie data centers van LCL. Smits zal zich onder andere bezighouden met het testen en het onderhoud van de technische infrastructuur en het medebeheer van de essentiële beveiligings- en toegangscontrolesystemen. Smits’ expertise op het gebied van HVAC (‘Heating – Ventilation – Air Conditioning’) en elektriciteit moet LCL helpen efficiënt met energie om te gaan.

“Het is uitermate belangrijk dat het technische team de infrastructuur van onze data centers regelmatig test”, zegt Laurens van Reijen, Managing Director van LCL. “Elke maand doen wij ook een power-test. Enkel door de stroom volledig uit te zetten, kan je weten of de back-upsystemen het wel degelijk overnemen bij een stroompanne. Op die manier verzekeren we de veiligheid van de gegevens en toepassingen van onze klanten.”

“Ik hecht veel belang aan een goede sfeer bij LCL”, besluit van Reijen. “Vriendelijke klantenservice en goede prestaties volgen vanzelf als je de mensen die het elke dag moeten waarmaken op de eerste plaats zet. Een data center is enorm kapitaalintensief. Maar het belangrijkste kapitaal bij LCL, dat zijn de mensen.”

Floris Smits, Bart Liessens en Wim Boschmans