Makkelijk en flexibel uitbouwen van totaaloplossing bij LCL met de Equinix Cloud Exchange Fabric™

Aalst, Antwerpen, Diegem, 13 januari 2020 – Bij LCL kan men nu rechtstreeks, via slechts één poort een multicloud IT-totaaloplossing samenstellen. LCL Data Centers biedt vanaf nu immers de Equinix Cloud Exchange FabricTM aan. LCL-klanten kunnen zo onder meer eenvoudig connecteren met talrijke clouds, zoals die van AWS, Azure, Google, Oracle, IBM en Salesforce. Ze krijgen eveneens makkelijk toegang tot SaaS-oplossingen via serviceproviders zoals ServiceNow en F5 Networks. Samen met het globale interconnectie- en datacenterbedrijf Equinix, speelt LCL zo in op de connectiviteitsnoden van de Belgische organisaties. LCL bevestigt hiermee opnieuw zijn rol als het hart van de Belgische connectiviteit.

Via de Equinix Cloud Exchange Fabric (ECX Fabric) kunnen LCL’s klanten voortaan makkelijk en snel een geïntegreerde totaaloplossing uitbouwen. Met slechts één connectie kunnen ze via LCL’s connectieplatform immers tegelijkertijd rechtstreeks aansluiten op talrijke clouds, SaaS-providers, cloud service providers, edge-oplossingen, secure key management services, cryptografiediensten en andere partners op ECX Fabric wereldwijd.

De ECX Fabric biedt dus via één connectie een wereld van mogelijkheden voor haar klanten. Het platform geeft toegang tot een veelvoud aan aanbieders wiens diensten men kan inschakelen om een geïntegreerde totaaloplossing te ontwerpen. Dit is ook interessant voor SaaS- en cloud service providers in België. Zij stellen zo makkelijk hun diensten rechtstreeks open voor de hele wereld. Start-ups kunnen bijvoorbeeld vanuit België hun business heel eenvoudig wereldwijd schalen via één enkele connectie met ECX Fabric.

Het aanbod van LCL wordt dus opnieuw uitgebreid. Naast een 40-tal aanwezige telecomoperatoren in de meet-me-rooms en tal van interconnectiviteitsoplossingen, zorgt de komst van de ECX Fabric bij LCL voor een verdere verbreding van de connectiviteitsopties. Zo vergroot LCL zijn aanbod voor het uitbouwen van multicloud IT-oplossingen. multicloud IT-omgevingen, die zowel van de cloud als van datacenter co-locaties gebruik maken, zitten momenteel immers in de lift. LCL bevestigt zo ook zijn rol als hart van de connectiviteit in België. De mogelijkheid om, overal ter wereld, alles te connecteren, wordt steeds tastbaarder met Equinix Cloud Exchange Fabric.

Wereldwijd flexibel en makkelijk connecteren
ECX Fabric biedt een erg flexibele en makkelijke connectie. Het is immers mogelijk om zelf te bepalen waar en hoe de verbindingen verlopen en dit met flexibele bandbreedte-opties. Het platform werkt bovendien met een portaal waarop men alles zelf kan regelen. Wereldwijde, rechtstreekse en flexibele on-demand verbindingen met de belangrijkste IT-aanbieders worden hierdoor ook in ons land een realiteit.

LCL, de spil van de Belgische connectiviteit
LCL wordt alsmaar meer het centrum van de Belgische connectiviteit. Doordat het steeds bijkomende connectiviteitsvoordelen aanbiedt, is het een pionier op vlak van connectivity.

Het gaat niet over het opslaan van data, maar over de uitwisseling ervan ”, zegt Laurens van Reijen, CEO van LCL. “ Wij zijn het belangrijkste knooppunt in België voor connectiviteit. Hier connecteren telecomoperatoren met elkaar, sluit je aan op de backbone van het internet en neem je de belangrijkste oprit naar de datasnelweg. We bieden fysiek de mogelijkheid om alle soorten virtuele verbindingen aan te gaan. Ook alle mogelijke multicloud IT-oplossingen, die in opmars zijn, kunnen we van hieruit aanbieden.

Over Equinix Cloud Exchange Fabric TM
ECX Fabric is een dynamische on demand verbindingsoplossing, die bedrijven direct en veilig verbindt met clouds, partners en hun eigen infrastructuur, in meer dan 35 metropolen over de hele wereld. Als gevolg van het partnerschap met Equinix kunnen klanten die in België zakendoen:
  • hun hybride cloud strategie vereenvoudigen door gebruik te maken van één leverancier om rechtstreeks verbinding te maken met de hoogste concentratie van grote cloud-dienstverleners wereldwijd.
  • hun netwerk optimaliseren door de verkeersroutes dynamisch te selecteren en netwerk- en clouddiensten te integreren; waar ter wereld ze ook moeten komen.
  • de veiligheidsproblemen van het openbare internet aanpakken door de inzet van privéverbindingen.
  • de ervaring van de eindgebruiker verbeteren door gedistribueerde gegevens aan te sluiten op netwerken, clouds en IT-infrastructuur aan de rand.
Deel deze pagina: