Omdat het datacenter in Antwerpen zijn maximumcapaciteit heeft bereikt, breidt LCL het uit met 200 m². Dat is het equivalent van een 70-tal nieuwe racks. De totale oppervlakte van het datacenter bedraagt nu 500 m². Deze investering is een gepland vervolg op de totale vernieuwing van de elektrische installaties in Antwerpen twee jaar geleden. De extra datacenterruimte is beschikbaar vanaf oktober.

“In Antwerpen zitten we vaak dichter bij de eindgebruiker”, legt Laurens van Reijen, managing director van LCL, uit. “Ons datacenter in Diegem is meer centraal gelegen, dicht bij Brussel. Maar veel van onze klanten bevinden zich buiten de hoofdstad. Om dichter bij onze klanten te staan en ze vandaaruit te kunnen blijven bedienen, hebben we die extra ruimte gecreëerd. We willen steeds beschikbaar zijn en blijven dus investeren in bijkomende capaciteit voor onze bestaande en nieuwe klanten.”

LCL heeft datacenters in Antwerpen, Diegem en Aalst en biedt een minimum bedrijfscontinuïteit van 99,98%. Dat wil zeggen dat alle apparatuur blijft draaien tijdens bijvoorbeeld een onderhoud, omdat de systemen een back-upinstallatie hebben.

Voortdurende uitbreidingen datacenters LCL
 LCL blijft sinds zijn oprichting inzetten op uitbreiding om de groeiende vraag te kunnen bijhouden. In 2002 nam Laurens van Reijen het datacenter van Ebone in Diegem over en zo was het eerste LCL datacenter een feit. Twee jaar later kwam het datacenter in Antwerpen erbij. In 2011 nam LCL het datacenter van DataCloud in Aalst over. De bestaande 1200 m² in Aalst werd in 2014 nog eens uitgebreid met 300 m². Vervolgens bouwde LCL in 2016 in Diegem een bijkomend datacenter met een nieuwe meet-me-room, Diegem 4, van 600 m². Dit is de eerste uitbreiding van het datacenter in Antwerpen.

Deel deze pagina: