LCL heeft met Stone.is een mooie referentie in haar klantenportefeuille. Sinds 2006 biedt dit Gentse hostingbedrijf haar diensten onder andere aan vanuit LCL's datacenter in Diegem. Wat deze samenwerking zo tot de verbeelding doet spreken is de link met één van de populairste dance-festivals ter wereld: Tomorrowland en Tomorrowworld.
Stone.is is sinds dit jaar dé hostingpartner van Tomorrowland.com en Tomorrowworld.com. Dit betekent dat het de websites en applicaties van het muziekfestival up & running moet houden. No big deal, zie ik u denken, maar niets is minder waar!

Bij de start van de online ticketverkoop zitten miljoenen danceliefhebbers aan hun computerschermen gekluisterd om één van de 180.000 felbegeerde tickets te bemachtigen. Tomorrowland schakelde Stone.is in om doemscenario's, zoals het crashen van de sites en applicaties, te voorkomen. Resultaat? Mission accomplished: voor het eerst in de geschiedenis van Tomorrowland vonden geen crashes plaats.

Om de piek te realiseren clusterde Stone.is de websites en applicaties over het datacenter van LCL in Diegem en een datacenter in Antwerpen. Dit liet hen toe de capaciteit te spreiden en er dus voor te zorgen dat de websites en applicaties ten allen tijde bereikbaar zouden blijven indien er zich een probleem zou voordoen bij één van de datacenters.

LCL is dus een belangrijke schakel voor Stone.is, en wel om volgende redenen: "Het grote aanbod aan mogelijke uplink providers bij LCL is zeer interessant. LCL is voor ons de belangrijkste plaats om te connecteren met de buitenwereld, we hebben er toegang tot de grootste spelers op het vlak van netwerken", verklaart Stein van Stichel, Technisch Manager bij Stone.is.

Welke rol speelde LCL bij het hele Tomorrowland-gebeuren? "In het datacenter van LCL in Diegem hebben we een CDN pop (Content Distribution Network point of presence) uitgebouwd die deel uitmaakt van een wereldwijde CDN-dienst die meer dan 160 locaties ter wereld bedient. Dit was een essentië le factor om het globale bereik van Tomorrowland en Tomorrowworld aan te kunnen. We zijn ondertussen 7 jaar klant bij LCL en hebben steeds kunnen genieten van een uitmuntende service en stabiliteit", besluit van Stichel.

Deel deze pagina: