Een paar dagen geleden werd een glasvezel beschadigd in Zaventem, nabij Brussel.

De schade was in de buurt van een van onze datacenters. Het had helemaal niets met ons te maken, we waren niet besmet.

Maar toen het nieuws uitbrak, belde de pers ons nog steeds.

Praten met mijn collega's van andere datacenters wereldwijd, in de European Data Center Association, lijkt dit overal het geval te zijn.

We hebben drie datacenters, aan verschillende kanten van de grootste Belgische steden. We investeren miljoenen voortdurend onze infrastructuur, technologie, beveiliging en andere faciliteiten te upgraden. We hebben 39 operators die verbindingen aanbieden in onze datacenters. Elke glasvezelverbinding komt via twee ingangen onze gebouwen binnen en we hebben zelfs twee meet-me-rooms om te zorgen dat elk mogelijk probleem in het datacenter wordt opgelost.

Waarom is het nooit een verrassing dat we altijd 'up' zijn, maar dat wanneer een koerier een probleem heeft - onafhankelijk van ons - het datacenter de slechte dekking krijgt?

Wij bieden de infrastructuur van de digitale economie. Als wij, datacenters, zouden staken, zouden webwinkels en bedrijven wereldwijd tot stilstand komen. Geen internetverbindingen, geen cloud, geen hosting zonder ons.

Ik stel voor dat we een nationale dag van het datacenter installeren. Een dag waarop we vieren dat datacenters dag en nacht hun klanten bedienen. Met niet zo veel als een fractie van een mislukking, maanden en jaren achter elkaar ...

Kunnen we wat positiviteit en erkenning hebben, alstublieft?

Deel deze pagina: