In ons streven naar uitmuntende klantenservice en transparantie heeft LCL onlangs een grondige en gedetailleerde enquête laten uitvoeren om gegevens te verzamelen voor onze Customer Performance Index (CPI). Dit klanttevredenheidsonderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met Profacts. Het doel was duidelijk: begrijpen hoe onze klanten LCL ervaren, hun mate van tevredenheid meten en mogelijkheden opsporen waar we de klantervaring verder kunnen verbeteren. Deze robuuste enquête dient niet alleen als het meten van een stand van zaken, maar ook als strategische leidraad voor onze voortdurende verbetering.
Onze overkoepelende CPI-score van 73 getuigt van onze sterke positie. Indrukwekkend is dat 92% van de klanten ons een 8/10 of hoger gaf, waarmee LCL uitblinkt aangezien 61% van onze klanten ons als één van de besten beschouwen in ons concurrerende landschap. Nog belangrijker is dat we in deze score een stabiliteit zien ten opzichte van onze score van 74 in 2022.
Hoewel de score voor klanttevredenheid hoog blijft, met een indrukwekkende 84% van de deelnemers dat ons op dit vlak een 8 of hoger gaf, is er een lichte terugval ten opzichte van het percentage van 91% in 2022. Onze klanten gaven blijk van een onwrikbare loyaliteit, wat aangeeft dat ze de komende vijf jaar niet geneigd zijn over te stappen naar concurrenten. Onze Net Promoter Score (NPS) komt overeen met dit sentiment en doet het met +48 iets beter dan in 2022.
Alle operationele facetten van LCL worden goed beoordeeld. We blijven uitblinken in functionele kwaliteit van datacenters, met een opmerkelijke 92% die ons een 8/10 of hoger geeft. Operationele aspecten blijven een centraal punt om klantbetrokkenheid te stimuleren en weerspiegelen de solide basis van onze diensten.
Hoewel de feedback over onze communicatie positief is, hebben we een aantal aspecten voor verbeteringen geïdentificeerd. Met name reactiesnelheid op klachten en proactieve communicatie over nieuwe procedures zijn twee gebieden waar we aan kunnen werken. Communicatie, de hoeksteen van betrokkenheid, is een domein waarin we het komende jaar de lat hoger willen leggen.
Facilitaire aspecten zijn van het grootste belang voor onze klanten en dit is waar LCL echt in uitblinkt. Onze datacenters stralen veiligheid, netheid en betrouwbaarheid uit, waardoor ze een hoge mate van tevredenheid behalen. We blijven ons inzetten om de faciliteiten verder te finetunen op basis van de suggesties van klanten.
Op het vlak van duurzaamheid boeken we ook vooruitgang qua milieubewustzijn, met een consistente verbetering door de jaren heen. Opmerkelijk is dat vandaag slechts 37% niet op de hoogte is van onze duurzaamheidsinitiatieven, tegenover 50% in 2021. Deze vooruitgang ligt in lijn met de globale duurzaamheidsdoelstellingen en weerspiegelt onze toewijding aan een groenere toekomst.
Vooruitkijkend scherpen we onze focus op communicatie aan - we willen responsiever en proactiever zijn om te zorgen voor duidelijkheid en een vlotte klantenervaring. Jouw feedback helpt ons om actiepunten aan te pakken en stappen te ondernemen naar een comfortabelere en efficiëntere omgeving. Bovendien blijven we even toegewijd als altijd aan duurzaamheid.
Samengevat toont onze CPI-score van 73, waarmee we het beter doen dan de sectorbenchmark, aan dat we een toonaangevende speler zijn. Hoge loyaliteit en tevredenheid laten zien dat klanten bij ons blijven omwille van de meerwaarde die we bieden. Veelbelovende resultaten over verschillende KPI's bevestigen onze reputatie en stimuleren ons om gestaag te blijven verbeteren. We streven naar verrijkende interacties met klanten, operationele uitmuntendheid en kwaliteit in al onze diensten.
Met deze inzichten vieren we niet alleen onze sterke punten, maar bouwen we ook verder aan ons pad naar voortdurende verbetering. We blijven toegewijd aan transparantie, uitmuntendheid en innovatie nu de overgang van oud naar nieuw nadert.